JellyPages.com

Saturday 19 November 2011

terpikir seketika..


tengah duk layan2 perasaan malam tadi dapat pulak kol dari kawan baik aku,wanie..die biasa lau malam pas keje akan kol aku..Die lah kawan time susah dan senang..kawan yang juga kadang2 menyakitkan..opss sori dear "wanie"... erm..

wanie: hai,dah tido ke ?
aku: belum lagi,tunggu kamu kol ar..dah janjikan nak kol balik..haha..
wanie: erm..weh aku jahat sgt ke?
aku: tbe2 aku tersentap..apehal die neh?*cakap dalam hati,xberani cakap depan2..die neh kepala hangin cket..wakaka! ntahlah weh..nape neh?

tibe2 masing2 senyap..aku dengar suara die penuh kebuntuan..mcm sedey je die neh...siyes rase cam na mengalir je air mata neh,dengar die cakap camtu..tibe2 ke,aku pown naik heran...rase nak je tanye lebey lanjut..tp die bukan seorang yg suke org nak tanye die lebey lanjut..

to DEAR WANIE yang sy kenali,

  • nk kata kamu jahat, sume orang dalam dunia neh jahat? sama ade kecik or besar..mcm kite lakukan salah..ade salah kecik,ade salah besar kan..
  • bagi aku,kamu kawan yang paling TERBEST! sempoi,gile2...sangat menggembirakan..ceria orang nye...suke tolong orang dalam kesusahan..kamu mmg hebat..
  • kamu myb nampak  jahat/teruk bile kamu xberlaku jujur dalam setiap kata2..sori to say,orang akan taw mane jujur mane tak dalam tiap kata2 oke?tlg jangan sangkalkan lagi..so pasni,jangan lah nak sorok ape2 dari aku lagi..aku kenal kamu lebey dalam dari kawan2 kamu yang kamu baik sgt tu...
  • kamu bule jadi kawan baik tapi kamu sangat xsesuai dengan hubungan yang baik..tu aku rase ar...sebab..komitmen kamu terlalu banyak pada kerja..dan aku nampak idup kamu untuk berseronok,bukan untuk yang sangat penting..tu aku rase lah weh..sori lau salah! :)
  • even kite penah putus kawan 1ketika dahulu,rase kasih dan sayang aku pada kamu mmg xkan luntur..even macam2 kamu lakukan yang teruk2 pada aku..oke? aku try nak lupekan kamu,dan buang kamu dari idup aku..tp SUMPAH,aku xmampu! :)
  • aku syukur sgt pada ALLAH s.w.t sebab,DIA maha mendengar..doa aku hari2 untuk kamu..moga bukak pintu ati untuk sedar kamu wat ape kat org sekeliling kamu..
  • Dont worry,even kamu bahagia ngn insan yang kamu pilih,sape2 jua..aku syukur sgt..sebab aku nak tengok kamu gembira,bahagia dengan insan yang bertuah tu...memililki kamu sgtlah bertuah.. :)
  • lastly aku nak cakap, kamu xjahat...tp kdg2 kamu xpkir perasaan orang..kamu nak org paham kamu,tp kamu xpaham org..bile orang cakap/tegur kamu,kamu seolah2 xdpt menerima..tu je..erm..ingat,kamu xjahat...kamu ade kawan2 yg menyenangkan..sebagai manusia,aku sayangkan kamu 
FRIENDS FOREVER YO! :)



No comments: