JellyPages.com

Wednesday 7 March 2012

nekad sudah.....

dear kawan..
- terimakasih utk semalam yang hebat...walaupun takde kenangan manis yang tercipta...walau banyak rintangan yang aku hadapi semalam..walau air mata ini menjadi teman setia aku...terima kasih bff...terima kasih utk segalanya...kejadian semalam, wat aku betul2 kuat..wat betul2 aku dah pikir masak2...pikir dengan hebat...pikir dengan cukup matang..aku taw,andai kau baca ini, mesti kau kata aku cakap dentam dentum kan? ye,dulu aku mengaku aku begitu, cakap dentam dentum habuk pown takde kan?..tapi sekarang,aku akan ciptakan habuk itu..aku nekad..sesungguh nya aku nekad!

dear kawan..
- semalam adalah satu kenangan yang cukup hebat buat aku...semalam Allah bukakkan pintu hati aku..semalam Allah bukak pintu hati aku nak bagitaw yang kau ni jenis kawan yang jujur atau sebaliknya..tp YA, kau kawan yang sebaliknya...kau cakap aku dentam dentum..tp hakikat yang sebenarnya yang berdentam dentum tu adalah KAU...aku tak marah, aku cume terkilan..aku kecewa...kenapa kau still nak anggap aku bff kau? kau paham or tak maksud bff tu? kau paham tak? bff tu, kawan yang ade time senang dan susah..kawan yang tak mengkhianati kawan die..kawan yang berlaku jujur dalam setiap kata2..kawan yang bukan bwk masalah pada kawan die..kawan yang ade masalah,akan share setiap masalah tanpa perlu kawan die tanye mcm2...bff tu gak kawan yang tak penah wat kawan die mengalir air mata..kawan yang tak kan wat kawan die merana, menderita..tp kau ade ke ciri2 camtu? kau pikir betul2,kau tanya diri kau sendiri oke? ye arini kau perlekehkan ape yang aku cakap..kau ketawa kan aku..tp satu ari nanti, kau akan taw ape yang aku cakap ni ade betulnye..kau bukan jenis bff yang baik...maafkan aku..aku patut jujur dengan kata2...

dear kawan...
- lepas sume yang terjadi pada aku...aku dah nekad..aku taknak jadi baik dah..aku nak pentingkan diri aku sendiri...bile orang susah,aku taknak tolong ape2 dah..aku nak tutup rapat2 hati aku nak kenal kau..nak taw pasal kau..aku taw, bende ni tak baik kan? tp hati aku dah tak kuat lagi nak tempuh sume ni..saat aku sedey,kau ade ke disisi aku? kau penah tanye masalah aku? yang kau taw,kau herdik aku..kau maki2 aku...mak bapak aku tak penah wat camtu,lau kau nak taw..aku cukup terkilan, dari dulu lagi kau lakukan aku camni..sampai aku rase aku duduk kat atas bumi ni, satu bebanan utk kau...sebab kau tak penah layan aku sebaik orang lain...tp kau tak nampak, kau akan tanye aku berulang2 kali, ape layanan yang teruk kau wat kan? aku takde jawapan tu, aku nak kau cari jawapan tu...aku sedey..sangat2..aku kecewa dengan kau..sangat2..sampai aku takley nak doa utk kau dah..sampai aku takley nak maafkan kau dah..sampai bile2..maafkan aku...hati aku dah tertutup utk kawan mcm kau..kau ilang aku,kau ade pegganti lain kan? so takpelah,tak rugi pown kau ilang aku..takde kudis pown kau buang aku..kau tetap dengan dunia kau..kau idup dengan penuh kegembiraan tanpa aku...

dear kawan..
-semalam yang hebat, aku nanges2 sebab aku tak tertahan2 nak tanggung ni sorang2...sampai aku pikir, aku nak jmpe kau sangat2...sebab aku rase aku dah takde mase nak jmpe kau..kire aku rase itu hajat aku....hajat aku tak kesampaian, bile kau tolak aku mentah2...mcm2 alasan kau bagi..tp takpelah, andai satu masa aku mati nanti, aku dah jumpe kau untuk terima kesakitan ini..ye,aku rase ajal aku makin dekat..aku rase sesuatu..tp aku takut..sebab amalan aku tak banyak...mcm kau kata,aku ni membebankan kau..mcm kau kata, aku ni menserabutkan kau...aku mintak maaaf..aku perlukan kebenaran..sebab aku taw beza kebenaran dengan penipuan..even aku kecik,kau ley tipu aku idup2..aku dapat taw..mcm2 aku wat utk kau..mcm2 aku tguhkan utk hbgn kita..tp kau yang hancurkan segala2nya...aku kecewa sangat2...

dear kawan..
- bile aku taip entri ni, setitik air mata dah takde utk kau dah..sebab aku rase kau bukan kawan yang baik,yang patut aku bazirkan air mata aku,tp kau tak penah bazirkan air mata utk aku kan? aku kenal kau lame dah..tapi takpe,aku tak mintak sume tu...bagi aku kau cukup bahagia kat sane pown dah cukup baik..alhamdulillah...semalam aku kol lagi, tp kau mcm biase, takde rase ape yang aku rase..bagi kau seronok wat orang jatuh sebab kau...kecewa sebab kau...hurm, lau kau rase camtu kau silap...aku dah taknak taw pasal kau..aku taknak kau pijak kepala aku dah...aku taknak kau gunekan aku tuk kepentingan kau..memang tu tujuan kau kan kawan ngn aku? aku taw..aku kenal kau camne...fyi, orang yang wat salah ni die takut sebenarnye,sebab tu kalau aku tanye kau mcm2 kau dolak dalih..kau putar itu ini, aku kah yang dentam dentum kau maksudkan? jangan ajar orang lain tuk tipu same,k? last word, aku taknak kau bagi harapan ape2 kat aku dah..tolong jangan sakitkan ati aku dengan harapan palsu kau...aku dah penat..aku dah taknak taw pasal kau..tolonglah,aku taknak taw pasal kau..kau mati pown,aku taknak jumpe kau...aku tak taw lah aku ley maafkan kau ke tak..sebab aku tkde ati dah..sebab kau terLALU banyak memainkan perasaan aku... 

dear kawan..
- sori utk lastnye...aku dah cakap, semalam aku last jumpe kau..so pasni aku takkan ganggu kau..aku takkan serabutkan kau..aku takkan taw kau wat ape..aku tak kan taw kau susah ke ape..sebab aku dah tutup pintu ati aku rapat2 utk kau...maafkan aku k? halalkan segala makan minum aku bile bersama kau..halalkan hutang2 aku pada kau....tenx for being me as a gud frenz..dalam kau wat mcm2 kat aku, kau ade gak kebaikan yang ALLAH bagi kan..tenx ye! :) ..smoga kau terus sukses dengan kerjaya kau...kau berjaya akan datang,jangan belaja mendongak langit..sebab langit tak selalu cerah..pandang bawah, orang2 yang kau sakiti..orang2 yang khianati...jangan sebab ego kau, kau susah tengok kesalahan diri kau..takde manusia perfect dalam dunia ni, termasuk kau..tp kau rase diri kau terlalu perfect,sampai kau gunekan org utk kepentingan diri kau...sori for dis entry, lau kau tak puas ati ape yang aku cakap..juz leave de komen..n takyah visit blog aku dah..sebab takyah tawlah pasal aku ape2 pown k? sekarang aku nekad,aku perlu jauh dari kau...dan aku perlu lupekan kau..dan aku nak berhenti berharap utk kau..plz praying for me...aku doa kau berubah..aku doa kau diberi hidayah..aku doa kau bahagia selamanya..aku doa kau takkan rase ape yang aku rase...belajar menghargai orang..belajar untuk jujur dengan orang dan belajar terima kekurangan orang...last word, maafkan aku kawan! 

"kau sempurna bagiku..tak kurang sesuatu...kau terima apa adaku..ku sempurna bagimu...tak kurang sesuatu..cinta kita tak kan bersatu."..

terimakasih utk semalam yang hebat...selamat tinggal selamanya~




No comments: